Újrastruktúrált módszer

I. A PÖMA- robusztus felszakítóval az útfelületet teljes mértékben roncsoljuk "felszántjuk". A gép hasonló a függesztett gréderhez, tolólappal nem rendelkezik de a felszakító karmok hosszabbak, nagyobbak, robusztusabbak, ezáltal az útfelületet ha kell, akár 50 cm mélységig is fel tudjuk szakítani. Felszakítás után kb. 10x10-es, 50x50-es lapokat kapunk, amit aztán a kőtörővel 0/32 - 0/40-es (szabályozható) frakcióra aprítunk, szükség esetén minimális új anyagot adunk hozzá, majd intenzíven keverjünk az úttest anyagával mintegy 25 cm mélységig, aminek következtében elnyerjük a megfelelő anyagkeveréket. Ezután profilozunk és tömörítünk és felületzárunk (pl. aszfaltozunk).


Elkészült útalap aszfaltozás előtt
(profilozva, tömörítve)


II. Aszfaltmaróval felmarjuk az aszfaltréteget, a martaszfaltot gréderrel kitermeljük balra-jobbra, aztán az előző pontban említett módon a kőtörövel feldolgozzuk az útalap anyagát. (40 év tapasztalata: sok esetben gyenge az aszfalt utak alapja, ezért a PÖMA hozzávetőlegesen 0,02 - 0,17 t/m2, zúzottkő újanyag szükségletet javasol) Amennyiben tehát szükséges az anyagtöbblet, azt szintén beépítjük a kőtörővel és előprofilozunk. Ezután a felmart aszfaltanyagot visszatermeljük az útfelületre, gréderrel egyenlő vastagságban elegyengetjük, majd a kőtörővel a martaszfaltot 10-12 cm mélységig szintén belekeverjük az előprofilozott úttest anyagába. Ezután végprofilozunk, tömörítünk és felületzárunk (pl. aszfaltozunk).

Ez a gép kizárólag a PÖMA- útszerviz használatában van, kereskedelmi forgalomba nem gyártjuk.
honlap készítés, weboldal készítés, webtárhely: WebStarter