Résmarásos módszer

A megrongálódott aszfaltút: Itt az eljárás lényege a következő: a résmaróval az úttestet feszültség mentesítjük, de egyben mint az épületek teherhordó falai, oszlopszerű tartást is hagyunk az útban úgy, hogy hosszanti irányba kb. 40-50 cm-enként 15 cm szélességben és ugyanolyan mélységben réseket marunk. A résmaró a mart anyagot marás során feltermeli a fel nem mart részekre. Ezt követően gréderrel visszaépítjük a felmart anyagot a résekbe. Ezután kb. 0,02-0,17 t/m2 alapanyagot szállítunk az útfelületre, ezt elegyengetjük, kőtörővel keverjük, majd elkészítjük az úttest profilját, és tömörítünk. Az eljárás lényege, előnye: Mivel az útfelületbe réseket martunk ezáltal feszültség mentesítettük az útfelületet. Mivel nem kellett az egész úttestet felmarni, az útalap anyagot kivenni és elszállítani, majd sokkal nagyobb mennyiségű útalap anyagot odaszállítani ezáltal itt is hatalmas költséget spóroltunk meg mind az alapanyag, mind az oda-vissza szállítás tekintetében. Az ilyen módon kialakított útfelület kiválóan alkalmas egy későbbi pormentes felület (bitumen makadám, aszfalt) útalapjául. Többek között ilyen módon javítottuk az É- Német cukorrépa földeket összekötő elhanyagolt aszfalt utakat. Ezeket az utakat 60 t-s teherautókkal terhelik szélsőséges időjárási viszonyok között, az utak évek múlva is kiválóan tartanak. A PÖMA- résmaró: szintén csak a PÖMA- útszerviz használja, kereskedelmi forgalomba nem kerül.
honlap készítés, weboldal készítés, webtárhely: WebStarter