A PÖMA technológiai rendszer elemeiben is legalább olyan költséghatékony, mint egységes rendszerbe foglalva. Így a padkamarás, a kőtörés, a keverés, az aszfaltmarás szolgáltatásunk önállóan is az egyik legversenyképesebb a piacon.
Miért is olyan fontos a padkamarás?
Megrongálódott utak állapotának jellemzése.
A nagy igénybevételnek kitett utak profiljai idővel megváltoznak. A megnövekedett, állva maradt középhátak mellett mély nyomvályúk alakulnak ki. Az útépítő anyag kifelé nyomódik. Az út lezáródik a felnövekvő padkák által, amelyek megakadályozzák a csapadékvíz oldalirányú lefolyását. A lejtős útszakaszon a leáramló víz a nyomvályúkban először az út finom alkotóanyagát később pedig nagyobb köveket is magával visz. Sok területen a víz megáll a nyomvályúkban, az abroncs guruló effektusa hatására az út anyaga kihordódik. Ez lyukakat eredményez, amelyek az anyagkihordás során egyre csak növekszik. Téli időszakban az útra fagyott víz még fokozottab igénybevételnek és rongálódásnak teszi ki az utat. Az út így lassan de biztosan egy "lyuktesztpályává" alakul át!
A megoldás a padkák lemarása!
A PÖMA- padkamaró a felnövekedett padka-anyagot felszedi és állítható kivetéshosszal oldalirányba "kidobja", szétosztja azt. Az így elkészített útpadka biztosítja, hogy oldalirányban a lehető leggyorsabban elvezessük a vizet az árkokba, vagy ha úgy kell kialakítani a szikkasztó helyekre.
 |
Aszfaltutak és gazdasági utak padkamarására sok éve nagy sikerrel használjuk a PÖMA- padkamarónkat. Egy maródob segítségével a padka tisztára lemarásra kerül. A lemart anyag
a hátul lévő kidobókerékre kerül, ez szolgálja az oldalsó szétterítést. Egy hidraulikusan
beállítható csappantyú segítségével a kiszórás hossza 1-től 25 m-ig beállítható. Az eloszlatás olyan egyenletes, hogy a szántóföldeken lévő frissen kikelt gabonát sem károsítja.
|
A profillal rendelkező útfelületek garantálják a csapadékvíz mindkét oldalra történő lefolyását úgy, hogy a padkamaróval kialakított vízelvezetőn a lehető leggyorsan az árkokba jut.
A padkán és az árkokban igen gyorsan kialakul egy- ökológiailag igen értékes- friss gyepszőnyeg, amely a felületi vizek áramlását lelassítja, és közben elszikkasztja azt. Tartósan csak száraz felülettel rendelkező utak, illetve fagyveszélytől mentesített útalapok terhelhetők! Így az utak értékállósága megmarad!